top of page

שלושת החופים האהובים עליי בפיליון | ואף מילה על מילופוטמוס...

שלושה חופים מומלצים, טיפ אחד מנצח ומפה לחופשה יוונית בלתי נשכחת.


פיליון הוא חצי אי הררי ומיוער במזרח יוון, באמצע הדרך על האוטוסטרדה שבין סלוניקי לאתונה. זוהי רצועת אדמה צרה בצורת קרס היוצאת מהיבשה מצפון חודרת דרומה לים האיגאי ומתעקלת מערבה באופן שיוצר את מפרץ פגסיטיקוס המרהיב. כשמעל ל- 90% משטח חצי האי מוקף בים, יש שפע של חופים נפלאים, ופיסות ים טורקיז שצריך רק לצאת ולגלות.


הר פיליון משתרע מצפון לדרום לכל אורך חצי האי, ומחלק אותו לשני צדדים שונים בתכלית ובתכסית, זה מזה. בצד המזרחי במקומות רבים ההר גולש אל הים האיגאי הפתוח ויוצר מפרצים נהדרים התחומים משני צידיהם בסלע, החובק חופים חוליים צהובים, מערות קטנות ולגונות כחולות ומשגעות. בשל החשיפה לים ורוחתיו העזות הצד המזרחי נוטה להיות גלי וסוער, גם בחודשי הקיץ, והמים גועשים ומאתגרים את המתרחצים. בצד המערבי, המשתרע מהעיר וולוס שבצפון ועד טריקרי בקצה הדרומי, הים האיגאי מרוסן על ידי מפרץ פגסיטיקוס שסוגר עליו וגזר עליו שלווה. הים תמיד רגוע ונינוח, אפשר לצוף מבוקר ועד ערב על מזרן או גלגל ים במנוחה מלאה, בשקט ובנינוחות.

מי הים של פיליון צלולים מאוד, נקיים, ובעלי גווני טורקיז מטריפים עד כחול עמוק. חלק מהחופים הם מהמצולמים בעולם, וזוכי פרסי Blue flag לאורך השנים.


***


החוף המועדף עליי בצד המזרחי הוא POTISTIKA, וזאת התמונה שמשכה אותי לשם.

הדרך אל החוף הדרומי עוברת בין כפרים ומטעי זיתים, וקצת לפני שמגיעים אפשר לראות אותו במלוא הדרו ממעלה הר פיליון היורד מזרחה אל החוף. זהו חוף שקט ורחב ידיים, בתולי ופראי, ותמיד יש בו מקום לכולם. הוא נמצא כ- 45 דקות מדרום מזרח לקאטו גדזאה ואהוב מאוד על המקומיים. החוף אינו עמוס בתיירים מאחר ואינו מוכר כל כך, וזה סוד קסמו. יש במקום בר מסעדה, ואפשר לשכור שמשיות ומיטות שיזוף (אם מגיעים מספיק מוקדם) אבל תמיד מומלץ להביא צל מהבית. החוף גדול ואפשר להביא כדורים מטקות וכד', ומתאים מאוד לגלישה הודות למשטר הרוחות שמאפיין אותו כחוף מזרחי הפתוח לים האיגאי.





***


בצד המערבי אנחנו הכי אוהבים לבלות את כל היום בחוף RIVERA.

החוף נמצא סמוך לבית שלנו בכפר KATO GATZEA ובעונת הקיץ כדאי להגיע מוקדם לתפוס כסאות שיזוף בקו ראשון לים. משם אפשר להשקיף כל היום על מה שקורה במים, מי קופץ, מי שט, ומי גולש.. זהו חוף פרטי מסודר, ומוצל, שאינו מתהדר ברצועת חוף יפה במיוחד, אבל יש בו שלל מיטות שיזוף הפרוסות לאורך דק המתפתל לפי קו המים ומאפשר לכולם לראות ולהיראות. בחוף ניתן לשכור סירות, קייקים, סאפים וכל מה ששט וצף, ולעשות מגוון פעילויות מים, וכן בר מסעדה, המגישה מאכלים כהמבורגרים כריכים סלטים פיצות וצ'יפס קוקטילים בירות ומשקאות קלים. DJ מנגן מוסיקת OUT CHILL טובה התורמת לאווירת החופש האולטימטיבית. הכניסה אינה כרוכה בתשלום אלא בצריכה של מזון ומשקאות בסכום שנקבע על ידי הבעלים. שווה כל יורו.







***


אבל החוף האהוב עליי מכולם, נמצא בדרום מערב פיליון ויש סיכוי טוב שלא שמעתם עליו אף פעם כמו על הרבה מהסודות הכמוסים של פיליון- Tzástenē Beach. אי אפשר לתאר את השלווה ותחושת החופש שיש בחוף הזה, שנהנה מריחוקו היחסי מאזורי הביקוש המרכזיים, וממימיו הצלולים והרגועים של מפרץ פגסיטיקוס העצום. חוף ציורי עם מפרצונים כמו בגן עדן, שממשיכים לכל אורך הכביש היורד לכפר TRIKERI. נדמה שאין צורך להוסיף מילים והתמונות מדברות בעד עצמן.



על המלצה ליום טיול מקסים מקסים לחוף Tzástenē ולדרום פליון תוכלו לקרוא ממש כאן


לסיום, כמה מילים על Find the rock. בכל חוף פיליוני שווה, כזה שמכבד את עצמו, יש סלע ענק המזדקר מהמים. בהתחלה לא שמים אליו לב אבל אז פתאום רואים תור של ילדים (וגם מבוגרים..) משתרע לידו, תור שלא נגמר אף פעם כי הילדים חוזרים אליו שוב ושוב, ושוב, שעות. אתרו את הסלעים האלו שמהם קפצו סבים בנות נכדים ונינות דורות רבים במשך שנים רבות ותעמדו בתור!





טיפיליון: בכל יציאה לים הביאו אתכם מגבות מים וצל, והכי חשוב נעלי ים לילדים. אתם כבר תודו לי.










מצורפת לנוחיותכם מפת החופים של פיליון, צאו ומצאו לכם את החוף שלכם, ואל תשמרו אותו בסוד (-:


עוד על פיליון ויוון אפשר לקרוא בבלוג שלי כאן https://www.gatzeasways.com/blog






775 views0 comments
bottom of page