top of page

יום בים עם סירת דייג קטנה | דרום מערב פיליון

המלצה חמה על שייט- דייג מהמרינה של הכפר Milina.

ניקוס הוא יווני אסלי אוהב ים ואדם שגר בכפר הדרום מערבי השקט מילינה ומתפרנס מדייג, שירה ונגינה, ובקיץ מתיירות ים. יצאנו עם ניקוס ובתו קתרינה בשעה 10:00 בדיוק לשייט במפרץ פגסיטיקוס.

בחרנו בשייט הכולל ארוחה קלה למשך 4 שעות שנמשכו 6 שעות קסומות. ניקוס חיכה לנו במזח בדיוק בזמן, ויצאנו לים על סירת הדייג הכחולה והותיקה שלו. יש בים סירות יפות יותר, יוקרתיות, מצוחצחות ושמנצנצות תחת קרני השמש, אבל אף סירה לא תיתן את הוייב הנכון כמו סירת דייג ישנה שמייצגת את היופי והפשטות של פיליון.

שטנו מהמזח אל האופק ותוך זמן קצר הגענו לעצירה ראשונה באי הקטנטן (פרסודה). קפצנו למים ושחינו לאי ועליו מנזר עתיק מהמאה ה 13. לא התרשמנו יותר מידי אבל הסתובבנו קצת באי הנטוש וחזרנו לסירה (מומלץ לבוא עם סנדלים או נעלי ים).

השלווה על הים היא מקסימלית ומפרץ פגסיטיקוס על מימיו הרגועים תמיד מספק את הרקע המושלם ליום של רוגע - 50,000 גוונים של כחול. ניקוס סיפק לנו חכות וניסינו את מזלנו (הרע) בדייג.

משם המשכנו, לבקשתנו, למפרצון מהיפים שיש בפיליון Tzestene.

על לשון ים ממוקמים מספר בתים המהווים אחת התמונות המפורסמות והמזוהות ביותר עם חצי האי פיליון. הבתים פשוטים באופן יחסי, אך הלוקיישן מנצח- נדל"ן ייחודי מוקף במים אינסופיים עם נוף פנורמי של האופק. בלגונה הסמוכה עוגנות יאכטות מפוארות וסירות רבות מידי לעיתים, וגם חוף הרחצה (לא מוסדר, ללא שמשיות או שירותים) עמוס ופופולרי בעונת הקיץ.

אפשר להגיע לחוף המשגע הזה דרך היבשה, הנה קישור ליום טיול לאורך החוף המערבי של פיליון: https://www.gatzeasways.com/post/יום-טיול-בדרום-מערב-פיליון

עגנו וקפצנו לשחות ולשנרקל בין המדוזות#, בזמן שניקוס מכין את ארוחת הצהריים שכללה סלט יווני טרי טרי עם מלא פטה צ'יז, סלט טונה, סרדינים מוחמצים, לחם טרי ורך, וסלט פסטה עם דג ים שדג ושימר זמן קצר קודם לכן. למנה עיקרית: קיפודי ים שניקוס שלה מהקרקעית עם שנורקל וידיים חשופות דקות קודם לכן.

[מדריך מזורז לאכילת קיפודי ים למי שרוצה להפגין פאסון ולוק מקומי: אוחזים את הקיפוד בכף היד, הקוצים אינה דוקרים בשלב זה, סוחטים לימון טרי ומנגבים עם לחם לתוך הפה. לא לשכוח לשתות את השאריות מהקליפה. מדובר במעדן!]

האוכל היה פנטסטי! אותנטי, טעים ונדיב, בצד יין ובירה שנמזגו בשפע ונהנינו משעות עונג וקסם בים.

ניקוס איש צבעוני שראה עולם אוהב אדם ושיחה ודובר מספר שפות ובהן יוונית גרמנית ואנגלית טובה, ניתן ליצור איתו קשר בוואטסאפ: 6977737819 או באתר שלו https://saloufatours.com/ וכדאי לתאם מראש. שאלו את ניקוס על אופציות נוספות של טיולי דייג ושייט (כולל לאי טריקרי).

***

# כמה מילים על המדוזות המצויות של מפרץ פגסיטיקוס. קיימים 2 זנים נפוצים במפרץ שמגיעים לתוכו בשלב מתקדם של העונה כשהמים מתחממים, מכיוון הים האיגאי מדרום לצפון. המדוזה הגדולה המכונה fried egg jellyfish בגלל המראה שלה (תמונה ימנית) אינה עוקצת, אינה מזיקה, וניתן לגעת בה. לרוב צפה ונראית בקלות מעל פני המים ואינה מהווה מטרד או סכנה.

המדוזה הכתומה-צהובה, עוקצת וצורבת, וכדאי להמנע ממגע איתה. האתגר הוא לזהות אותה מאחר והיא שוחה בתוך המים ופחות בולטת בצבעיה וגודלה.