top of page

דרכים, ומה שביניהן

Updated: May 19, 2020

חצי האי פיליון | הדרך ארוכה ומפותלת


הדרכים בפיליון, כמו דרכי צפון יוון ועוד כמה מהאזורים היפים ביותר ביוון ובעולם, מפותלות ואיטיות.


כביש בזגוריה, צפון יוון.


אל תתנו לקנ"מ במפות לבלבל אתכם. נסיעה מנקודה לנקודה שעל פי קו אווירי מרוחקות מספר קטן של קילומטר ונראית בעין כקצרה ו"בקטנה", תתגלה במציאות, על הכביש, פי שתיים לפחות יותר במרחק בקילומטרים ותארך זמן רב הרבה יותר. זאת אומרת, שאם אתם לנים למשל בכפר איוס יואנוס שבצד המזרחי של חצי האי, וחשקה נפשכם לקפוץ לאכול גלידה מתחת הדולב הזקן שבכפר צגרדה- קחו בחשבון נסיעה של כ 20 דקות לפחות. כלל אצבע מקובל הוא להניח נסיעה בקצב של כ- 30-40 קמ"ש בממוצע, וזאת בהתחשב רק בתוואי הדרך, ומבלי לקחת בחשבון משאית חציר שנוסעת לפניכם במעלה הדרך אל הכפר...


גם אם הצלחתם איכשהו לעקוף את המשאית, בשיא העונה (כנראה כשאתם תהיו שם..), בחודשים יולי אוגוסט תצטרכו לקחת בחשבון עומס רב בכבישים ובחופים, ומקדם זמן שונה. מי שלא ממהר לשום מקום ובא ליהנות מהדרך לא חייב לעשות את זה, אבל למי שרוצה להספיק כמה לוקיישנים ביום אחד כדאי לפתוח waze כי במפה הכל נראה די קרוב.


התמונה השמאלית ממחישה איך נראית נסיעה מאגיוס יואנוס לחוף מילופוטמוס, נסיעה במרחק אווירי של 6 ק"מ תהיה במציאות 16 ק"מ ותארך כ- 36 דקות. ומימין, כך תראה נסיעה מהעיר וולוס הממוקמת בכניסה לחצי האי פיליון לפורטריה היפה שנמצאת במרחק 12 ק"מ ממנה ותארך כ- 26 דקות. לא נעים, אבל גם לא נורא.



הכבישים נחצבו בהתאם לטופוגרפיה ההררית במקום, והדרכים נוחות לנסיעה ואינן מסוכנות או מפחידות, כך שבנהיגה איטית אפשר גם ליהנות קצת מהנוף, שהוא שווה כל דקה על הכביש המפותל. ובשביל הפרופורציה, כביש בפיליון בסתיו וכביש בהודו... סעו לשלום וחזרו בשלום!


***


אי אפשר לכתוב על הדרכים בפיליון בלי להגיד כמה מילים על עניין השכרת הרכב.

השכרת הרכב ביוון בעונת התיירות היא אחת ההוצאות הגדולות בטיול, והעלות לפעמים גבוהה באופן מפתיע. בעיקר כשמדובר ברכבי משפחה ורכבים אוטומטיים. רבים מנסים להוזיל את העלויות ולשכור רכבים בחברות בלתי מוכרות, לא מדורגות ולעיתים לא אמינות. כדאי לשכור רכב באחת מהחברות המוכרות והבינלאומיות שלא צצו לפני הקיץ וייעלמו בסופו. הרכבים שלהם יהיו במצב טוב יותר, תחנות שירות ורכבים חלופיים יהיו זמינים יותר, והשקט שלכם מלא.

כדי להפחית את העלות מומלץ להזמין כמה שיותר מוקדם, בהנחה שבקטגוריה יהיה עוד מלאי גדול של רכבים, ולהשוות מחירים כולל רכיב הביטוח. שימו לב כי חברות מסוימות מאפשרות ביטול של העסקה ללא חיוב, כך ששריון רכב מראש אינו בלתי הפיך ואפשר להמשיך ולבדוק אם ניתן לשפר את המחיר.

בכל מקרה, אל תתנו לנושא הזה להטריד אתכם יותר מידי - בסופו של דבר עלויות הטיול לפיליון נחשבות נמוכות בהרבה ביחס ליעדים אחרים באירופה ובעולם, גם אחרי הוצאות הרכב.

............................................................................................................................................................


לשאלות, בקשות, ותגובות :

ולאירוח בבית נופש על חוף הים : https://www.gatzeasways.com






137 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page